Ön itt van
Kezdőlap > Otthonok > Minden, amit az infraszaunáról tudni érdemes

Minden, amit az infraszaunáról tudni érdemes

Csokorba szedtük az infraszaunával kapcsolatos információkat, hogy ismertessük pozitív hatásait, telepítési és kombinálási lehetőségeit, illetve az infraszaunázás alapszabályait.

Alapvető különbségek a finn és az infraszauna között

A finn szauna és az infrakabin is az izzasztó hatáson keresztül javítja az egészséget, de alapvető különbség van használatuk módjában, illetve az izzasztó hatás előidézése között.

Hőmérséklet: finn szauna esetében: 70-100 ℃, infraszauna esetében 30-65 ℃. Az infrakabin esetében is felmelegszik a test, de a külső hőmérséklet nem olyan magas, mint a finn szauna esetében.

Izzasztó hatás: finn szauna esetében a magas hőmérséklet miatt izzadunk, infraszauna esetében az infravörös sugarak miatt.

Használat: míg a finn szaunában 15 percnél egyszerre nem javasolt több időt eltölteni, az infraszaunában 30-40 percet is lehetünk.

Felfűtési idő: egy hagyományos finn szauna esetében minimum egy óra, az infraszauna pár perc alatt felfűt. Az infraszaunában nem alkalmazunk vizes felöntést.

Az infraszauna működése

Az infrakabinban elhelyezett lap- vagy csősugárzók adják le az infravörös sugarakat, amik hasonlóak a babáknál használt inkubátorok sugaraihoz. Az infravörös sugárzás hasonlít a napfényhez, de nincsenek jelen benne az ultraibolya összetevők.

A bőr felmelegszik, kitágulnak a pórusok, az infravörös sugarak 4 cm-re is behatolnak a szövetek közé, a vérkeringés segítségével az egész test felmelegszik, és megindul a jótékony izzadás.

Az infraszauna pozitív hatásai

Az interneten található, infraszaunával kapcsolatos információk nagy része szól annak pozitív hatásairól, alább felsorolásszerűen ismertetjük ezeket:

  • relaxál, hatékony a stresszkezelésben
  • méregtelenít – még a nemesfém terhelést is csökkenti
  • segíti a kalóriaégetést, testsúlycsökkentést
  • jótékonyan hat a szív-és érrendszerre, a vérnyomásra
  • szépíti a bőrt – még a sebgyógyulást is segíti
  • immunerősítő – hatékony a betegségek megelőzésénél, betegség utáni lábadozásnál
  • fájdalomcsökkentő – hatékony pl. ízületi fájdalmaknál
  • sejt szinten erősít – az infraszauna rendszeres használatával megerősödnek a sejtek, javul a sejtek keringése, működésük

Az infraszauna káros hatásai

Az infraszaunával kapcsolatos eddigi információk szerint nincsenek káros hatások – feltéve, ha betartjuk a használatra vonatkozó alapvető szabályokat.

Az infraszaunázás alapszabályai

Amennyiben betartjuk az alábbi szabályokat, nem kell tartanunk semmilyen negatív hatástól:

  • maximum 30-40 percet töltsük az infrakabinban
  • napi 1 alkalommal használjuk
  • szaunázás előtt és után igyunk sok folyadékot

Az infraszauna kombinálhatósága

Az infraszauna jól kombinálható a finn szaunával is, így aki mindkét típusú szaunát szeretné élvezni, megteheti így is.

Az infraszauna fényterápiával is kiegészíthető. Minden színnek megvan a maga érzelmi, egyéb tulajdonsága, a megfelelő színű fény kiválasztásával plusz pozitív impulzust kap idegrendszerünk.

Sok infraszaunát ki lehet egészíteni a turmalin kristállyal. Ez a “csodakő” természetes módon sugároz magából negatív ionokat, aminek számos jótékony hatása van mind a fizikai, mint a mentális állapotra – pl. lúgosít, szellemileg frissít.

Telepítés, fogyasztás

Az infraszauna elektromos szükséglete egy sima, 230 V-os konnektor. Az infraszauna előnye a finn szaunákhoz képest, hogy sokkal kisebb helyigénye van. Általában beltérre érdemes telepíteni, de létezik kültéren használható változata is.

A jó minőségű infraszaunák alacsony fogyasztásúak.

Összefoglalva: Az infraszaunával kapcsolatos információk nagy része arról tanúskodik, hogy érdemes minél többször igénybe venni, lehetőség szerint az otthonunkba telepíteni. Az infraszauna terápiás hatása széleskörű, és azoknak is jó megoldást kínál, akik a finn szauna magas hőmérsékletét nem jól viselik.

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Top